dør til venteværelse m.v. er bevaret.
Silkeborg-Kjellerup-Rødkærsbro Jernbane (SKRJ) – eller Kjellerupbanen – var en dansk privatbane.
En jernbane fra Rødkærsbro over Kjellerup til Silkeborg var med i den store jernbanelov fra 1894, men nåede ikke at blive realiseret. Den blev overført til den næste store jernbanelov fra 1908, men kun som Rødkærsbro-Kjellerup. Eneretsbevilling blev meddelt 6. juni 1910, og Rødkjærsbro-Kjellerup Banen (RKB) blev åbnet i 1912.
I Silkeborg var man utilfreds med, at Kjellerup på den måde blev orienteret mere mod Viborg, og i den tredje store jernbanelov fra 1918 kom forlængelsen til Silkeborg med. Eneretsbevilling blev meddelt 13. marts 1919, og strækningen blev indviet i 1924. Banen skiftede navn til Silkeborg-Kjellerup-Rødkærsbro Jernbane. Loven specificerede, at forlængelsen skulle gå over Hindbjerg-Hinge-Lysbro. I Kjellerup havde man ønsket en linjeføring over Vinderslev og Kragelund til Funder, som i 1920 havde fået forbindelse med Langå-Bramming-banen til Esbjerg. Men Silkeborgs projekt sejrede, og banen fik et ret snoet forløb, fordi der på den direkte vej mellem Kjellerup og Silkeborg ikke lå byer af betydning. Først i 1949, da SKRJ overtog rutebildriften Viborg-Kjellerup-Silkeborg, fik Kjellerup en nogenlunde direkte forbindelse med Silkeborg.